Direktlänk till inlägg 21 december 2014

21 december

Av Therese - 21 december 2014 10:09

Kära dagbok,

idag lyckades jag återigen smita in på badrummet. Jag tackade min lyckliga stjärna och lade mig tillrätta framför duschen. Det var varm och skönt där. Lovisa sa en gång att det beror på något som hon kallar golvvärme. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte om varför det är varmt. Bara att det är det.

Jag skulle precis till att somna när jag såg något. Eller något och något. Jag såg toalettpappret. Jag hade sett det förut. Det bara satt där i hållaren med en liten bit som hängde ner. Jag tänkte att jag kanske, bara kanske skulle gå fram och slå till det lite. Inte mycket alls utan bara så att det skulle börja gunga.

Jag reste mig upp igen och gick fram till rullen. Sen slog jag till den med tassen. Pappret började mycket riktigt att gunga, men det slutade snart. Så jag slog till det igen. Snutten som hängde ner blev lite längre och jag slog igen.

Det var roligt. Så roligt att jag fortsatte med det till en hel del av pappret låg på golvet. Då kom jag på tanken att det nog kanske skulle bli ännu roligare och jag bet lite i det. Så det gjorde jag. Det var roligare.

Jag fortsatte att bita, riva och slå på toalettpappret ända tills jag hörde Josefin skrika.

  • Nej, Mjau, nej!

Då stannade jag upp och såg på henne. Sen såg jag på pappret. Det hängde nu i tunna strimlor och överallt på golvet låg små tussar. Det fanns i ärlighetens namn inte mycket kvar av rullen alls.

  • Så här få du inte göra Mjau. Titta så här ser ut, sa Josefin.

Sen lyfte hon upp mig och bar ut mig från badrummet. Hon var väldigt arg, men det gjorde mig inte så mycket. Jag hade haft väldigt roligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 december 2016 05:29

Så fort de alla är på plats i släden lyfter renarna. De vill inte vara kvar en sekund längre än nödvändigt. Genast blir släden och renarna så stora som de normalt är. Det gör att Sarah kan glida ur Lukas famn och sätta sig brevid honom. Nu finns det ...

Av Therese - 23 december 2016 05:51

Bjällrorna kommer närmare och snart kan de se släden genom trädtopparna.- Här nere! Här! skriker Sarah.Nisse och Lukas stämmer in i Sarah rop. Snart ser de hur släden kommer närmare marken. Den som kör har hört dem.- Det här är perfekt. Han kommer ti...

Av Therese - 22 december 2016 06:10

Nisse slår upp ögonen. Det han ser är Sarahs ansikte och bakom henne trädens gröna löv. Nisse krälar sig över marken bort från Sarah. Han är inte rädd för henne, men han är rädd för vad han kan tänkas göra mot henne. Sarah håller upp händerna.- Du ka...

Av Therese - 21 december 2016 06:07

Under ett tag sitter Lukas och Sarah med ryggen mot varandra. Lukas trycker mossa mot Tomtens sår för att stoppa blödningen. Sarah stryker Nisses hår och gråter. Hon kan inte komma sig för att göra något annat. Kroppen känns både tung och tom på samm...

Av Therese - 20 december 2016 07:25

Lukas står som förstenad en stund. Han tar in hela bilden som han har framför sig. Nisse i en hög på marken. Tomten medvetslös och blödande och Sarah. Sarah sitter mellan de båda och ser vilsen ut. Som om hon inte vet vem hon ska ta hand om först.Luk...

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards