Alla inlägg under januari 2016

Av Therese - 1 januari 2016 20:34

Okej, det är ett nytt år. I vanlig ordning håller människor på att lova en massa saker som de inte kommer att hålla. Jag tänker inte göra det i år. Inget nyårslöfte, men förhoppningar inför det nya året. När det kommer till skrivandet är det enkelt. Jag vill fortsätta att röra mig framåt. Det betyder att skriva färdigt (och i år även redigera) sagokalendern (jag har redan fyra dagar klara). Det betyder också att skriva klart projektet Mardrömmen även kallat min bok nummer tre. När det är klart är planen att börja redigira SAMTLIGA böcker som jag har skrivit. I vilken ordning har jag inte bestämt än eftersom detta med största sannolikhet kommer först i december någon gång, eller först nästa år. Jag är klar med att sätta en massa deadlines som jag ändå inte kan hålla. Det blir klart när det blir klart. Så länge jag rör mig framåt är det inte viktigt vilket datum jag är klar med vad.

Så sätt skulle jag kunna ge massor med nyårslöften på vad jag skulle vilja göra i år. Jag menar det skulle vara kul att vara klar med redigeringen på samtliga böcker vid årskiftet för att inte tala om att dessutom göra manikyrer varje vecka och lägga upp. Sen skulle jag inte säga nej till att gå ner i vikt och träna mer. Allt det där skulle kunna bli en massa löften, men det är inte realistiskt. Jag kan inte göra allt på ett år. Därför är målet bara att röra mig framåt, i vilken hastighet det än må vara och inte ens det är ett löfte. För det kan komma saker emellan. Saker som gör att jag för en stund står still eller till och med går bakåt. Framtiden får utvisa det och jag ska göra mitt bästa för att ta saker som de kommer. Inte hänga upp mig så mycket på detaljer.

Jag är ingen sierska och kan inte se vad som kommer att hända under 2016, men jag hoppas på att det ska bli ett bättre år än 2015!


Och på tal om saker som kommer att hända under 2016 så kommer Mathilda och jag att vara med i en bok. En antologi som jag inte tror är döpt än. Den kommer att komma ut på vårkanten och jag kommer be om att i förväg få veta hur många som vill ha ett ex. Detta eftersom jag kommer att få köpa det antal som jag ska ha för att sedan sälja vidare till de som nu kan tänkas vilja ha. Jag kommer inte att köpa in något stort laget utan precis det antal som kommer att gå åt (plus ett ex att ha i min egen bokhylla).


Nu tänker jag packa ihop datorn för kvällen och (efter att jag satt i nya örhängen eftersom jag visst tappat pluppen i två) läsa lite. Det är nämligen något som jag inte gjort än idag. På läselistan står en artikel om Einsteins relativitetsteori följt av den roman som jag förnärvarande jobbar med.

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards