Alla inlägg den 9 december 2014

Av Therese - 9 december 2014 05:48

Kära dagbok,

idag var jag på lite upptäcktsfärd i köket. Först upptäckte jag matskålen eftersom jag var hungrig. Det var gott, men sen ville jag gå över till lite mer främmande saker.

Jag hoppade upp på fönsterbrädan. Där får jag egentligen inte vara. Därför tänkte jag att det var perfekt att upptäcka där. Jag hade ju bara sett den på håll förut.

På fönsterbrädan stod tre stycken blomkrukor med blommor i. Jag ställde mig nära inpå den första för att se närmare på den. Den var lila med rosa fjärilar.

Jag försökte försiktigt ta mig över till nästa kruka, men råkade då stöta till den lila. Den gick i golvet med ett kras.

Jag blev såklart rädd och hoppade över till köksön. Det hade gått bra om jag inte hade stött till de andra krukorna i farten. De åkte också i golvet och jag tog ett ännu snabbare språng mot köksön. Så snabbt faktiskt att jag inte hann få stopp på mig själv innan skålen som stod där åkte i golvet och gick sönder.

Josefin kom inrusande innan jag hann gömma mig. Hon såg röran och blev vansinnig. Hon skällde på mig. Jag skäms. Det var dumt gjort, men det var liksom inte med flit. Jag menade inte att ha sönder alla de där sakerna. Jag ville bara se närmare på fönsterbrädan.

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards