Alla inlägg under november 2014

Av Therese - 30 november 2014 13:38

Då är den äntligen klar. Årets sagokalender. Den är långt ifrån det bästa jag har skrivit och den läggs upp helt oredigerad eftersom jag inte har en chans att hinna med det. Samtidigt är den långt ifrån det sämsta jag har skrivit också. Så den är väl någonstans där i mitten.

Det märks på den att jag har haft problem med fantasin i år. Det mesta är taget från verkligheten, annat har jag fått hjälp med av en facebook gru pp och min vän Anna.


Det får vara så. Tiden att ändra på den är förbi och jag får helt enkelt acceptera att den har blivit vad den har blivit. I värsta fall får jag väl se det som uppvärmning till nästa års kalender. Eller nått. :P

Imorgon börjar det. Då kommer jag att lägga upp en del varje dag fram till jul. Som sagt helt oredigerad. Det är inte annat än att det är lite skrämmande. För tänk om ni har lika låga tankar om den som jag har? Haha, då tänker vi lika!

Nej, jag ska försöka att släppa den och slappna av. Finna mig i att den är vad den är. Det får ni också göra. 

Av Therese - 17 november 2014 08:36

Hej!

Igår var underbara Li/My hemma hos oss större delen av dagen. Vad passar då bättre än att vi brudar sätter oss och fixar naglarna? Vi attakerade min nagel hurts och alla valde de färger som de tyckte bäst om. Så här blev dem:


Li/My

 


Rebecka

 


Mina

 


Mathilda valde att ta fram sitt eget nagelkitt och göra inte en utan två manikyrer. Detta eftersom hon är mycket häftigare än resten av oss! :P Hennes naglar blev så här:


   


Som ni ser är det inget avancerat som vi har gjort. De flesta är bara ett lager färg, men vi vart nöjda ändå. Ibland krävs det bara lite!

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards