Alla inlägg den 7 december 2014

Av Therese - 7 december 2014 11:17

Kära dagbok,

idag har matte varit väldigt dum mot mig. Då menar jag inte de små, de har varit snälla. Nej, den dumma är Josefin.

Det började med att hon lockade på mig. Hon gick runt i huset och sa mitt namn tills hon hittade mig liggande i soffan.

  • Där är du. Kom nu lilla vännen, sa hon och lyfte upp mig.

Jag tänkte att det kanske var en stunds gos på gång eller kanske lite godis. Så jag lade mig tillrätta i hennes famn. Egentligen borde jag ha flytt därifrån.

Hon tog med mig in på badrummet, ännu ett förbjudet rum. Fast jag har varit där inne några gånger. Det är inte lika farligt som tvättstugan och golvet är härligt varmt.

Jag blev väldigt nyfiken. Jag tänkte att detta kanske var Josefins sätt att säga att de ändrar på reglerna. Att jag fick vara där inne nu. Jag såg framför mig många härliga stunder på det varma golvet.

Så fel jag hade! Matte satte sig på golvet framför duschen. Den plats där jag sett barnen tvätta sig. Det borde gjort mig misstänksam, men nej. Jag låg snällt kvar i hennes famn.

Sen satte hon på vattnet. Detta hemska vatten. Jag tryckte mig lite närmare henne, men hon lyfte bort mig. Med ett stadigt tag om mina tassar lyfte hon in mig under den varma vattenstrålen. Jag brände mig inte, men det var obehagligt att bli så blöt. Så jag skrek rakt ut. Det hjälpte inte. Istället började hon gnida in något konstigt, grönt i pälsen på mig. Det luktade gott och det löddrade.

Jag skrek lite till. Inte för att det var obehagligt utan i protest. Så här behandlar man inte en fin katt! Inte en som dessutom är tiger!

När hon tyckte att jag hade nog av vad det nu var i pälsen lyfte hon in mig under vattnet igen. Väl under vattnet gnuggade hon pälsen igen. Det var lite som om hon masserade mig.

Jag gjorde mitt bästa för att komma loss, men det hjälpte inte. Hon höll mig fast ändå.

Jag kan dock säga att hon blev väldigt blöt och det är jag glad för. Det är min hämnd.

Till slut stängde hon av duschen och virrade in mig i en handduk. Hon bar bort mig till sängen och där låg vi sen och myste. Just den delen av hennes hemska tilltag var faktiskt ganska skönt. Så jag kanske förlåter henne. Nästan i alla fall. Om hon inte gör om det.

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards