Alla inlägg den 11 december 2014

Av Therese - 11 december 2014 20:45

Kära dagbok,

idag har Lovisa lärt mig ett nytt trick! Det är jätte häftigt.

Det började med att hon hade glömt att stänga dörren till toaletten. Så jag smet in efter henne. Jag tänkte att jag kanske skulle hinna ligga en liten stund på det varma golvet. Någon minut eller så innan jag blev upptäckt och utkörd.

  • Hej Mjau, sa Lovisa när jag kom in.

Attans! Upptäckt direkt. Jag såg på Lovisa som stod vid handfatet. Hon såg glad ut. Kanske blir hon ännu gladare om jag stryker mig mot hennes ben, tänkte jag.

Jag gick fram mot henne och såg att hon stod på en pall. Det blir svårt att stryka sig mot benet då. Jag tänkte att jag kunde hoppa upp på handfatet och ge henne en puss istället.

Smidigt hoppade jag upp och slickade henne lite på näsan.

  • Åh Mjau vad jag älskar dig, sa hon.

Hela Lovisa sken av lycka. Jag hade lyckats. Jag hade gjort henne ännu gladare.

Då såg Lovisa plötsligt lite lurig ut.

  • Vill du se ett trick? Jag har precis lärt mig, sa hon.

Jag gillar trick så jag gav ett mjukt mjau till svar.

Då böjde sig Lovisa ner över handfatet och stängde på kranen. Sen drack hon direkt ur vattenstrålen som kom. Hon gjorde det utan att skvätta vatten överallt och bli blöt. När hon var klar såg hon på mig.

  • Det är mycket roligare att dricka så här. Vill du prova?

Klart jag ville prova! Det var ju ett fantastiskt trick.

Jag gick runt så att jag stod så nära kranen som det gick. Sen böjde jag mig ner mot strålen och det gick! Jag kunde också dricka direkt ur kranen!

Jag hoppade lite upp och ner av glädje innan jag gjorde det igen. Lovisa hade rätt. Det här var ett mycket roligare sätt att dricka vatten på.

Jag är Mjau, den direkt ur kranen drickande katten!

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards