Alla inlägg under april 2014

Av Therese - 29 april 2014 20:08

Det här är helt sjukt, men boken är snart klar! Jag har skrivit effektivt på sista tiden så nu har jag bara ett kapitel kvar att skriva. Sen är den första redigeringsomgången på boken klar! Det betyder att manus blir skickat till en gamal vän till mig. Hon kommer att läsa igenom det och lämna respons. Baserat på den responsen görs nästa redigering under sommaren.

Som det ser ut just nu kommer jag att kunna skicka in manuset till förlagen till hösten! Det känns konstigt. Riktigt konstigt! Det är två år sen jag skrev den första versionen på den här boken. Eller snarare 2,5 år sen. Efter det fick den ligga väldigt länge eftersom jag tappade självförtroendet på mitt skrivande. Efter årskiftet tog jag upp och arbetade med den igen. Inte pga ett högre självförtroende utan för att jag helt enkelt ville få något längre manus klart för en gångs skull. Så det har tagit tid. Mycket tid. Många timmar med både blod (bokstavligt talat, näsblod), svett och tårar (återigen bokstavligt) och nu är den snart klar. Jag har en rejäl släng av separationsångest, men även av prestationsångest. Duger den? Kommer den någonsin att duga? Är det här, äntligen, det manus som kommer att få mig publicerad. Jag hoppas det. Hoppas och drömmer om det.

Håll tummarna för att drömmen blir verklighet!

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards