Alla inlägg den 4 december 2014

Av Therese - 4 december 2014 17:08

Kära dagbok,

idag har jag lekt med barnen hela dagen. De lekte på något som de kallar för studsmattan. Den har stått i trädgården länge, men jag har inte tänkt så mycket på den. Idag såg jag barnen studsa runt innanför nätet på den och det fick mig att börja fundera. Tänk om den där studsmattan var som rutschkanan? Något som ser väldigt konstigt ut, men egentligen är väldigt roligt.

Jag ska vara ärlig. Jag tvekade först, men sen kom jag fram till att man måste våga lite här i livet. Jag tänkte att jag måste testa.

Eftersom jag inte såg någon väg in genom nätet så tänkte jag att jag fick klättra över. Snabbt som vinden borrade jag in klorna i nätet och började klättra.

Barnen skrattade och pekade.

  • Titta! Vad gör hon?

Jag var tvungen att koncentrera mig för att klättra så jag svarade inte.

Det tog inte så lång tid att komma upp på toppen som jag hade trott att det skulle. Där stannade jag och såg ner. Jag var väldigt högt upp, men jag kände mig modig. Jag släppte taget om nätet och hoppade ner till barnen. De skrek till igen och det gjorde jag också. Jag fick samma känsla i magen som med rutschkanan. Det var härligt!

Alldeles för snart landade jag på studsmattan. Jag studsade upp och ner några gånger innan jag stod säkert med alla fyra tassar på mattan.

Jag tittade på barnen som fortfarande skrattade.

  • Var det roligt? frågade Lovisa.

  • Mjau, svarade jag och menade att det var otroligt roligt.

Sen klättrade jag upp på nätet igen och hoppade ner. Fast den här gången fångade Lovisa mig. Hon skrattade så hon kiknade och jag gav henne en puss på kinden.

Sen fortsatte vi leken. Hela dagen har jag klättrat upp på nätet och hoppat ner. Antingen på mattan eller ner i något av barnens famnar. Både jag och barnen har haft kungligt roligt.

Av Therese - 4 december 2014 10:51

Hej!

Jag ber om ursäkt för att kalendern inte är upplagd än. Jag glömde av det nu på morgonen och åkte till jobbet. Här har jag tillgång att uppdatera, men inte tillgång till filen med kalendern. Jag lovar att uppdatera så fort jag kommer hem igen, vilket bör vara vid fem tiden!


Ha det bäst!

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards