Alla inlägg under mars 2014

Av Therese - 18 mars 2014 07:53

Under en tid nu har jag inte direkt gjort något med mina naglar. De har skivat sig och varit fula. Skivningen har gjort så att alla försök till manikyrer har trillat bort ganska direkt och då är det inte roligt att göra dem i ordning. Igår gjorde jag dock ett försök ändå. Än så länge sitter lacket kvar och det är jag glad för! Mindre nöjd är jag med hur naglarna blev. Detta är ett tydligt exempel på en manikyr som var tusen gånger roligare i mitt huvud än i verkligheten.

 


Något som jag i alla fall tycker är väldigt roligt är att mina nagel saker nu har fått ett nytt hem! Jag fyllde år för inte så länge sen och fick då pengar till att köpa den här:

 

Många lådor att sortera in många lack i så att de slipper att ligga i en stor hög. Ordningen gör det också lättare för mig att snabbt hitta det jag vill ha istället för att stå och rota i en halvtimme först. Överblicken blir mycket bättre! Jag är otroligt glad för min lilla hurts!

Av Therese - 10 mars 2014 18:22

Idag har jag kommit till en väldigt hemsk slutsats. Manuset till boken är fruktansvärt dåligt! Ju mer jag läser desto värre blir det. Handlingen håller inte. Karaktärerna håller inte. Miljöbeskrivningen finns inte. Jag kommer inte att kunna behålla något! Eller jo, grunden. Den första idén. Den kan jag behålla, men precis allt annat är bara att kasta. Jag får börja om och därför är jag nu tillbaka på ruta ett.... Känns inte så extremt roligt!
Jag börjar direkt med att idag och ev imorgon jobba runt handlingen. Skriva ner precis vad som ska hända och när. Därefter följer en karaktär förteckning. När den är klar kan jag börja skriva igen med de nya versioner jag gjort som grund. Jag får inse att den här boken inte kommer att bli klar i år. Det är tråkigt, men sant. Samtidigt vet jag inte om jag är så sugen på alternativet som är att slänga allt och börja skriva på något helt annat.

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards