Alla inlägg under februari 2014

Av Therese - 17 februari 2014 14:55

Eftersom kapitel tre är ett väldigt kort kapitel på bara några sidor är det redan klart! Mycket tack vare att jag lyckats skriva koncentrerat för en gångs skull. Nu börjar arbetet med att läsa igenom kapitel 4-6 innan jag sätter fart med att skriva om dem. Det tänker jag dock inte göra förens imorgon när jag har några minuter dötid mellan mina förplikterlser.

Än så länge har jag behållt skrämande lite från den första texten. Det mesta tas bort eller skrivs om och jag kan bara hoppas att det blir till det bättre! Mycket av ändringarna handlar dock om att jag har gjort förändringar i handlingen för att läsaren bättre ska lära känna karaktärerna. Nu tre kapitel in är de flesta karaktärer presenterade så det kanske inte blir lika mycket ändringar framöver. Det märker jag ju i och för sig.


Nu har jag dock annat att ta mig för så vi hörs!

Av Therese - 9 februari 2014 18:52

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat på ett tag nu. För jag har helt enkelt saknat tiden och lusten till det.
Något som jag dock har valt att lägga tid på är boken. Vilket är anledningen till att kapitel två officiellt är iväg skickat till Anna för bedömning! En hel vecka före deadline!
Nästa steg blir att gå igenom kapitlet igen och göra ändringar innan jobbet med kapitel tre och häxans intåg i boken börjar. Hur lång tid det ska få ta har jag inte bestämt än.

På tal om böcker insåg jag idag att det snart är dags för bokrean! Önskar bara att jag ska ha råd att gå på den i år. Förra året missade jag hela kalaset!

Av Therese - 2 februari 2014 10:54

Eftersom de gick av hela tiden och alla naglar var olika långa fann jag till slut bara en utväg. Jag kapade av dem och jag är den första att säga att det känns fruktansvärt konstigt! Är inte alls van vid så här korta naglar. Tur att de växer ut igen!

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards