Alla inlägg den 24 december 2013

Av Therese - 24 december 2013 10:17

Det är julaftons morgon. Det är också årets sista del i sagokalendern. Den sista sagan om våra vänner runt sjukhuset.

Eftersom denna dag är den som det är tycker jag att det inte är annat än passande om den sista sagan handlar om kråkduvornas första jul.

Redan på morgonen känner barnen att den här dagen är speciell. Till frukost får de extra tjocka larver. Åke och Agnes tittar hela tiden mellan barnen och varandra och så ler de så konstigt ibland. Mara är den första som vågar fråga.

- Var är det med er idag?

- Det är julafton idag, svarar Agnes.

- Idag? frågar Vidar.

- Idag, svarar Åke.

Just då knackar det på dörren, men Görel väntar inte på att någon ska öppna. Istället går hon rakt in.

- Är det någon som har fått paket av tomten i natt? frågar hon.

Barnens reaktion är omedelbar. De flyger snabbt ur sina stolar och ut i vardagsrummet. Där, under granen, ligger fyra paket av samma storlek och form.

- PAKET! skriker barnen i kör och skrattar.

Sen sätter de sig på golvet och öppnar. Mira och Eskil har fått varsin stickad kanin. Mara och Vidar har fått varsin stickad gris.

Så gick det alltså till. Den sista dagens första jul och vet du vad? Om du tittar under granen nu så tror jag att du också har fått ett paket!

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards