Alla inlägg den 6 december 2013

Av Therese - 6 december 2013 07:35

Åke är ute och flyger. Han flyger riktigt snabbt. Nästan för snabbt. Det gör han för att han har slagit vad med Görel. Görel tror inte att Åke kan flyga runt sjukhuset på under en minut, men Åke tänker visa henne! Han är ruskigt snabb och nu ökar han farten fram tills PANG! Någon har öppnat ett fönster och Åke har flugit rakt in i det.

Först försvinner balansen för honom. Han flyger runt i en cirkel och PANG! En ny smäll in i fönstret. Den blir för mycket för Åkes huvud så han svimmar, men blir som tur är fångad av den som öppnade fönstret. Det är Therese och hon är orolig. Hon lyfter in honom och lägger Åke på sängen som finns i rummet. Just då öppnar Åke sina ögon.

- Gick det bra? Hur känner du dig? frågar Therese.

Åke sätter sig upp och känner efter. Hans huvud gör såklart ont, men resten av kroppen känns okej.

- Jag tror det, men jag har ont i huvudet, svarar Åke.

- Du får vila här en stund så går det över sen, säger Therese.

Åke gör som hon säger. Han lägger sig ner mot kudden och ser på när Therese målar på en tavla. Han kan inte se mer än baksidan av den, men Thereses rörelser gör honom lugn. Efter en stund somnar han. Therese ser det, men säger inget. Han kan behöva sova en stund.

Stunden blev en timme lång. När Åke till slut vaknar sitter Therese bredvid honom på sängen.

- Godmorgon, säger Therese.

- Godmorgon. Vad målar du? svarar Åke.

Han är nyfiken och när Åke är nyfiken så frågar han.

- Se efter själv, svarar Therese.

Åke flyger snabbt runt tavlan och tittar. Det han ser är en groda som sitter på ett näckrosblad. Grodan ser väldigt glad ut.

- Vad tycker du? frågar Therese.

- Det är den vackraste tavlan jag någonsin har sett, säger Åke.

Mer än så säger han inte innan han lyfter och flyger ut genom fönstret som fortfarande är öppet. Görel och hennes utmaning är helt bortglömd.

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards