Alla inlägg den 11 december 2013

Av Therese - 11 december 2013 09:31

Idag har jag äntligen tagit tummen ur och fixat till mina naglar lite. Snögubbe och glitter! Återigen inte mitt snyggaste jobb, men det får duga.

Av Therese - 11 december 2013 08:20

Åke och Agnes har flugit runt sjukhuset i över en timme när Therese äntligen kommer ut. Till slut fick de veta att Görel hade lurat dem och därför vågar de inte fråga henne nu. Då blir det bättre med Therese. De landar framför henne och frågar i kör:

- Hur gör fåglar när de gifter sig?

Therese skrattar först åt dem.

- Haha! Varför vill ni veta det?

Åke och Agnes ser på varandra och rodnar. Då förstår Therese direkt. Hon slutar att skratta och tänker istället efter.

- Jag vet faktiskt inte riktigt, säger Therese. Ingen har någonsin frågat mig det innan.

När hon ser hur besvikna fåglarna blir tillägger hon:

- Men jag ska nog komma på något! Möt mig här om en timme. Jag ska ta en promenad och tänka.

Sen går Therese sin väg, men Åke och Agnes sitter kvar. De vet inte hur lång en timme är och de vill ju inte missa när hon kommer tillbaka. När det är på det viset är det säkrast att bara stanna där man är.

En timme senare kommer Therese. Hon ödslar ingen tid utan börjar prata redan innan hon är riktigt framme hos dem:

- Alltså jag har tänkt en hel del på det här nu och jag undrar en sak. Vill ni vara gifta?

- Ja, svarar Agnes.

- Självklart, säger Åke.

- Då tycker jag att ni helt enkelt bestämmer att ni är gifta! Svårare än så behöver det faktiskt inte vara, säger Therese.

Så det gör de. Åke och Agnes bestämmer att de är gifta, tackar Therese för hjälpen och ska precis flyga iväg när hon stoppar dem.

- Det finns en sak till som jag tycker att ni ska göra.

- Vad är det? frågar Agnes.

- Jag tycker att ni ska kyssas, svarar Therese.

Åke och Agnes vänder sig mot varandra. Sen rodnar de innan de möts i sin allra första kyss.

Av Therese - 11 december 2013 08:18

Åke är på väg till Agnes bo med Görel på ryggen. I sina händer håller Görel en nöt. Hon har hjälpt Åke med hur han ska fråga Agnes om giftemål. Att Görel håller på att lura Åke vet han inte.

De kommer fram till boet och där sitter Agnes. Åke landar bredvid och Görel ger honom genast nöten. Samma nöt som Åke sedan kastar i huvudet på Agnes.

Vad gör du? frågar Agnes.

Hon är både arg och förvirrad. Förvirrad är också det som Åke är nu. Varför förstår inte Agnes? Görel sa att det är så man friar när han frågade henne. En nöt i huvudet och så skulle Agnes säga ja eller nej. Hon skulle inte fråga vad han gör, om inte....

- Om du skulle fria till någon, hur gör du då? frågar Åke.

- Jag vet inte. Jag har aldrig gjort det, svarar Agnes.

Nu står Görel dubbelvikt av skratt. Hon förstår precis åt vilket håll det här är på väg.

- Man kastar en nöt, förklarar Åke. Man kastar den i huvudet på den man älskar och så säger de ja eller nej.

Agnes blir röd i ansiktet.

- Så du menar?

- Ja, vill du?

- Självklart!

Åke och Agnes kramar om varandra samtidigt som Görel trillar omkull. Hon skrattar så mycket att hon knappt får luft. Tänk att fåglar är så lättlurade!

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards