Alla inlägg den 5 december 2013

Av Therese - 5 december 2013 09:08

Det är mitt på dagen och Agnes är ute på en flygtur. Hon har flugit ett ganska bra tag nu. Det börjar bli dags att ta sig hem igen, men först vill Agnes runda träden framför sjukhuset en gång till. När hon är halvvägs kommer den första nöten.

Eftersom hon inte är beredd tappar hon sin koncentration lite och faller nästan ner i marken. Agnes förstår inte alls vad det var som hände och hinner inte upptäcka det heller innan nöt nummer två träffar henne i rumpan.

- Vad är det som händer? frågar hon rakt ut.

Sen flyger hon snabbt till närmaste gren och sätter sig. Det går ju inte att flyga när nötterna far runt som granater! Fast Agnes hinner inte sitta på grenen i många sekunder innan nöt nummer tre träffar ena vingen.

- Vem är det som gör så här? Var kommer nötterna ifrån?

Agnes vet inte vem hon frågar eftersom det inte finns någon där, men trots det kommer svaret snabbt.

- Nötterna kommer från trädet. Det vet du väl att nötter växer på träd!

- På så vis och varför far nötterna omkring så mycket?

- För att de tycker om dig så klart! svarar rösten.

Samtidigt träffas Agnes av en nöt till.

- Jag önskar verkligen att de inte gjorde det. Det gör så ont att vara omtyckt av nötter, säger Agnes rakt ut i luften.

- Flyg härifrån då, din dumma duva.

Agnes förstår överhuvudtaget ingenting, men hon vet att hon är trött på att träffas av nötter. Därför lyfter hon och flyger iväg mot sitt bo. I samma sekund som Agnes inte syns längre springer Görel ut på en gren i närheten. Hon skrattar så mycket att tårarna rinner.

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards