Alla inlägg den 8 december 2013

Av Therese - 8 december 2013 08:24

Nästa dag är stormen över och våra djurvänner ger sig ut för att kolla hur stor skada den har gjort. Görels träd står fortfarande kvar, men Agnes och Åkes bon är förstörda. När de kollar närmare ser de också att Görels möbler har flugit ut genom fönstret.

- Hur ska vi fixa det här? frågar Agnes.

- Genom att samarbeta, svarar Åke genast.

Så det gör de. De börjar med Agnes bo. Åke och Agnes flyger omkring och samlar ihop de grenar som nu ligger överallt. Samtidigt sätter Görel ihop dem till ett stort och fint bo. Eftersom de hjälps åt är det färdigt innan lunch och då går de vidare och bygger Åkes nya hem. Det blir också färdigt väldigt fort, men nu börjar dagen ta slut.

- Vi hinner inte, klagar Görel. Jag har hjälpt till och byggt ihop era bon, men vi hinner inte fixa nya möbler åt mig!

- Vi får försöka ordna det imorgon, svarar Åke.

- Men var ska jag sova i natt? Jag har ju ingen säng!

- Du kan få sova hos mig, säger Agnes.

- Det behövs inte, svarar Therese.

De tre djuren vänder sig snabbt om. De har inte hört Therese komma vilket är konstigt. Hon är ju så mycket större än dem!

- Jag såg hur hårt ni har jobbat hela dagen så jag gick bort till affären här bakom och köpte dockmöbler till dig, säger Therese,

- Menar du det? frågar Görel.

Hon har svårt att förstå hur någon kan vara så snäll mot henne.

- Självklart! De står där inne och väntar på dig.

Görel rusar snabbt in i sitt lilla hål i trädet. Therese ljuger inte. Där inne står de vackraste möbler som Görel har sett! Hon har en säng, ett bord med stolar att äta vid och kanske bäst av allt, en fåtölj framför den öppna spisen! Toka kommer fortfarande att ha någonstans att sitta!

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards