Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Det där med koncentration

Av Therese - 22 november 2013 16:25

Min högsta dröm i välrden är, som många av er redan vet, att bli en riktig författare med en riktigt förlag i ryggen. Jag vill få mina texter utgivna! På sista tiden har det inneburit att jag har skrivit många små sagor i ett block. Min utmaning? Göra om dessa små sagor till bra och fungerande barnböcker som förlagen kan tänkas vilja ge ut! Hur jag lyckas återstår ju att se och det är mycket arbete kvar att göra. Många timmar i blocket och framför datorn, men när jag tänker på det så känns det ändå inte betungande! Det ska bli otroligt roligt att få jobba massor med dessa texter! Jag önskar bara att jag hade tillräcklig koncentration för att kunna göra ett bra jobb. Nu arbetar jag korta stunder bara och det kommer man inte långt på.

Biblioteket är här ett hett tips! Åkte in dit vid lunch tid i hopp om att kunna skriva lite i alla fall. En timme senare fick jag sms om att parkeringen snart går ut och jag fattade nada. Jag satte mig ju precis! DET mina vänner är den koncentration som jag eftersöker! Någon som säljer den på burk?

Nej, skämt åsido kan det nog vara en bra ide att ta några timmar på biblioteket då och då. Därför tänker jag på måndag eller onsdag försöka besöka vårt nya bibliotek här i byn. Har skamligt nog inte varit där än! Sen gäller det nog också att helt enkelt besluta mig för att göra det. Sätta av tid då all elektronik utom cd spearen stängs av och jag bara skriver. Då brukar koncentrationen komma.


Vad gör ni för att hitta ert fokus?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 december 2016 05:29

Så fort de alla är på plats i släden lyfter renarna. De vill inte vara kvar en sekund längre än nödvändigt. Genast blir släden och renarna så stora som de normalt är. Det gör att Sarah kan glida ur Lukas famn och sätta sig brevid honom. Nu finns det ...

Av Therese - 23 december 2016 05:51

Bjällrorna kommer närmare och snart kan de se släden genom trädtopparna.- Här nere! Här! skriker Sarah.Nisse och Lukas stämmer in i Sarah rop. Snart ser de hur släden kommer närmare marken. Den som kör har hört dem.- Det här är perfekt. Han kommer ti...

Av Therese - 22 december 2016 06:10

Nisse slår upp ögonen. Det han ser är Sarahs ansikte och bakom henne trädens gröna löv. Nisse krälar sig över marken bort från Sarah. Han är inte rädd för henne, men han är rädd för vad han kan tänkas göra mot henne. Sarah håller upp händerna.- Du ka...

Av Therese - 21 december 2016 06:07

Under ett tag sitter Lukas och Sarah med ryggen mot varandra. Lukas trycker mossa mot Tomtens sår för att stoppa blödningen. Sarah stryker Nisses hår och gråter. Hon kan inte komma sig för att göra något annat. Kroppen känns både tung och tom på samm...

Av Therese - 20 december 2016 07:25

Lukas står som förstenad en stund. Han tar in hela bilden som han har framför sig. Nisse i en hög på marken. Tomten medvetslös och blödande och Sarah. Sarah sitter mellan de båda och ser vilsen ut. Som om hon inte vet vem hon ska ta hand om först.Luk...

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards