Alla inlägg den 28 november 2013

Av Therese - 28 november 2013 14:00

Okej, då har vi torsdag igen vilket innebär ett nytt inlägg med tekniker. Den som det blir denna vecka kallar jag ombre och jag har ingen aning om vad det svenska namnet på tekniken är! Vet du är det snällt att lämna en kommentar om det....   


Börja med att, som alltid, ta fram det du behöver. I detta fall baslack, nagellacksborttagningsmedel, topps, topplack, en smink svamp och tre färger som du vill använda i din manikyr.

 


Nästa steg är att, som alltid, dra över alla naglar med baslack. Det skyddar nageln från lacket och du bör använda det VARJE gång som du målar naglarna.


Nu tar du och öppnar locket på alla färger varpå du målar dem på svampen som på bilden. Du behöver inte göra det två gånger utan det räcker med en. Att färgerna kommer två gånger på bilden är bara för att jag använt flera sidor av samma svamp.


Nu tar du svampen och duttar den på alla dina naglar (fyll på med lack på den med jämna mellanrum. Nu är det här en fruktansvärt dålig bild, men när du är klar ser det ut ungefär så här.


Nu gör du samma sak en gång till! Lack på svampen och dutta på varje nagel så du får två lager på allihop. Nu ser det ut ungefär så här.


Det enda som återstår nu är att du rengör fingrarna med topps och nagellacksborttagningsmedel samt lägga ett laget toplack på varje nagel. Resultatet? Ja, just mina blev väl inte super snygga och jag kan erkänna att jag tog bort det direkt när jag var klar. Så ni får två bilder. Den i lila toner gjorde jag i augusti tror jag... Osäker på tiden, men det var i sommar någon gång.

 


Som ni ser är den här manikyren perfekt om du råkar ha väldigt korta naglar. Om man vill kan man dessutom göra som jag på det lila och lägga klitter i toplacket. Ger ytterliggare en effekt till det hela.


Tills vi ses nästa gång!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards