Alla inlägg den 25 november 2013

Av Therese - 25 november 2013 19:29

Idag tog jag en ny tur in till stadsbiblioteket. Det gick inte lika bra som sist. Mitt fokus fanns helt enkelt inte där, men en handskriven sida blev det i alla fall. Bättre än inget och nya tag imorgon?

Efter att jag stirrat ut genom fönstret i 30 minuter (nästa gång sätter jag mig utan fönster) så gav jag upp och åkte hem. Där fick jag i alla fall lite städning gjort innan all energi rann av mig. Nu sitter jag mest och funderar över vart mina julgardiner har tagit vägen......

Jag funderar på om det där med rutin är något att testa. Alltid börja dagen med 30 minuters skrivande eller alltid skriva mellan 9 och 9:15 eller nått i den stilen. Det finns de som säger att det är ett bra sätt att hitta fokus på. Avsätta en viss mångd minuter på ett visst specifikt klockslag varje dag för skrivande som kommer ditt fokus till slut. Jag kan använda äggklockan för att hålla koll! Vi får se. Jag får tänka över det här i morgon när jag inte är lika trött och därför kan tänka lite lättare.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards