Alla inlägg den 24 november 2013

Av Therese - 24 november 2013 18:57

Idag har jag själv målat mina naglar, vilket ni ser i inlägget under. Så här gjorde jag dem:

På högra handen tog jag mörkrosa, glittrigt nagellack och målade samtliga naglar med ett lager. På vänstra handen tog jag ljusrosa, lite glittrigt nagellack och målade samtliga naglar med ett laget. Under lacket hade jag först myrrolja, för att det ska göra naglarna starka, och bas lack för att skydda nageln från lacket.

Mina naglar gör jag alltid själv och mamma brukar inte hjälpa med. Det gör hon inte eftersom jag inte låter henne. Jag brukar ofta fixa naglarna. I alla fall en gång i veckan.

För att naglarna ska må bra så behöver du med jämna mellanrum göra följande:

Du behöver använda myssolja för att det ska göra nageln stark.

Du behöver använda bas lack för att det ska skydda nageln.

Du behöver fila ner dina naglar ibland så att de blir starka och friska.

Du behöver låna naglarna vila från manikyrer ibland så de får mycket luft.

Tar du inte hand om naglen så kanske den går av som den gjorde på mig. Det gör ont och är jobbigt. Om nageln redan har gått av så är det i alla fall bra att då börja sköta dem så att de inte gör det igen. När naglen har gått av växer den nämligen alltid ut igen och kan då bli en lång och fin nagel. Fast den håller bara om du sköter den!

Om nageln går av och växer ut igen så får du se till att inte den också går av. Om den gör det så får du hoppas att den inte går av för långt ner. För är det under det vita så gör det väldigt ont.


Kram

Mathilda

Av Therese - 24 november 2013 13:10

Idag har vi fixat med Mathildas naglar. Vi filade och masserade in myrrolja innan Mathilda sen själv målade dem. Hon är super nöjd! Det trots att det nog är hennes kortaste naglar i år.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards