Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Mathilda gästbloggar (hon är helt besatt av det här!) - Jag tycker....

Av Therese - 19 november 2013 17:18

Jag älskar mitt gosedjur kanin! Sandra är en lampa! Mamma är en knaser!


Jag tycker att base cot är dåligt, men det ska skydda nageln. Om du hittar ett som är bra.

Jag tycker att top cot är bra och det skyddar manikyren.

Rosa och guld är de bästa färgerna för naglarna för det är så fint!

Jag tycker om att måla Rebeckas naglar! Hon rör sig runt, men det går ändå.


Jag tycker att julgranen ska pyntas redan innan november för att jag tycker att det blir finare sen på julafton. För tänk om du glömmer det annars och tomten inte hittar var han ska lägga paketen! Då levererar han till nästa hus och glömmer de som inte har en gran!

Jag tycker också att man ska pynta det finaste man kan så att tomten blir nöjd. Man ska ställa fram kakor till tomten också för då är man snäll! Så kan man ställa fram en tårta också för då blir han riktigt mätt. Fast han blir inte nöjd utan lite tomtegröt!

Jag tycker att man ska ställa fram saft i finporslin för att om tomten blir törstig har han annars inget att dricka. Mjölk som har stått i flera timmar under en gran blir äcklig så det vill inte tomten ha!


Kram

Mathilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 december 2016 05:29

Så fort de alla är på plats i släden lyfter renarna. De vill inte vara kvar en sekund längre än nödvändigt. Genast blir släden och renarna så stora som de normalt är. Det gör att Sarah kan glida ur Lukas famn och sätta sig brevid honom. Nu finns det ...

Av Therese - 23 december 2016 05:51

Bjällrorna kommer närmare och snart kan de se släden genom trädtopparna.- Här nere! Här! skriker Sarah.Nisse och Lukas stämmer in i Sarah rop. Snart ser de hur släden kommer närmare marken. Den som kör har hört dem.- Det här är perfekt. Han kommer ti...

Av Therese - 22 december 2016 06:10

Nisse slår upp ögonen. Det han ser är Sarahs ansikte och bakom henne trädens gröna löv. Nisse krälar sig över marken bort från Sarah. Han är inte rädd för henne, men han är rädd för vad han kan tänkas göra mot henne. Sarah håller upp händerna.- Du ka...

Av Therese - 21 december 2016 06:07

Under ett tag sitter Lukas och Sarah med ryggen mot varandra. Lukas trycker mossa mot Tomtens sår för att stoppa blödningen. Sarah stryker Nisses hår och gråter. Hon kan inte komma sig för att göra något annat. Kroppen känns både tung och tom på samm...

Av Therese - 20 december 2016 07:25

Lukas står som förstenad en stund. Han tar in hela bilden som han har framför sig. Nisse i en hög på marken. Tomten medvetslös och blödande och Sarah. Sarah sitter mellan de båda och ser vilsen ut. Som om hon inte vet vem hon ska ta hand om först.Luk...

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards