Alla inlägg den 30 januari 2014

Av Therese - 30 januari 2014 12:39

Nu har jag börjat komma igång med arbetet med kapitel 2. Det går fortfarande långsamt, men det går framåt. Vilket i ärlighetens namn är det viktigaste. Det är också anledningen till att jag vågar mig på att sätta en deadline. Andra kapitlet ska vara klart att skicka till Anna om två veckor! Tror ni att jag klarar det?

Någon har sagt åt mig att jag ska fantisera mycket. Se framför mig min dröm framtid. Varje gång som jag försöker mig på det ser jag samma sak. En framtid där boken blir klar, skickas in till förlagen och blir antagen för utgivning! Jag kan inte tänka mig ett bättre telefonsamtal att få än det från förlagen där de tillkännager att min bok ska ges ut. Så nu gäller det att jobba för att drömmen ska kunna bli verklighet. Kanske inte om ett halvår och definitivt inte om en vecka, men en underbart vacker dag. Jag tänker inte ge upp. Jag vägrar ge upp. Om de inte vill ge ut den boken som jag skriver nu så skriver jag en till och en till och en till. Till slut kommer jag att ha skrivit en bok som de vill ha. En bok som kan stå på en av alla hyllorna här på stadsbiblioteket. En bok som den som vill kan läsa. Någon bättre framtid kan jag inte se. Någon annan framtid vill jag inte ha.

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards