Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Therese - 22 januari 2014 13:04

Jag klarade min deadline med några timmars marginal. Första utkastet av det nya första kapitlet blev klart vid åtta på kvällen i söndags! Då skickades det raka vägen till min underbara vän Anna i Frankrike. Hennes jobb blev att läsa igeonom och säga om det var lika dåligt som det kändes. Det hon påpekade var så uppenbart att jag inte förstår hur sjutton jag kunde missa det själv. Ingen miljöbeskrivning alls i hela kapilet! Så det är vad jag jobbar med just nu. Få in lite miljö i prinsessans liv så att boken kan kännas mer levande. Tack igen Anna för inputen!

Arbetet går fortfarande väldigt långsamt, men jag kan ändå se att det går framåt och det är en härlig känsla. Till slut ska det nog bli en läsbar bok av det här! Även om det fortfarande är MYCKET kvar som behöver göras.


Nästa deadline: Andra utkastet av första kapitlet klart denna vecka.


Lyckas jag hålla den så innebär det att jag kan börja jobba med kaptel två nästa vecka!

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards