Direktlänk till inlägg 9 oktober 2016

Manikyr dag

Av Therese - 9 oktober 2016 12:30

Idag har barnen och jag gjort något som vi inte gjort på LÄNGE! Manikyr dag! Var och en har fått göra sina egna naglar vilket är premiär för Rebecka. I vanliga fall gör jag hennes.

Att det blev så här var för att vi först skulle ha spa dag. När vi sen började planera upp den så visade det sig att det enda som alla av oss egentligen ville göra var att fixa naglarna. Alltså blev spa dag en manikyr dag! Och lika glada för det är vi!

Rebecka gjorde två försök. Först gjorde hon en manikyr med prickar på. Den blev hon inte nöjd med och tog bort innan jag hann ta ett kort. Efter det gjorde hon en två färgad istället och DEN fick jag ta kort på:

 

En helt fantastisk manikyr på en helt fantastisk tjej!!!

När hon såg att hennes syster använde glitter beslutade hon sig för att göra en sista ändring på sina naglar:

 

Så klart de ska glittra!!


Mathilda kom direkt på att hon ville stämpla sina naglar. Det är en metod som jag själv aldrig har lyckats med så jag önskade henne lycka till. Det blev många försök och mycket frustration. Precis som för mig var problemet att mönstret inte fylldes som det skulle med lack och därmed inte följde med stämpeldynan.

Mathilda är dock envis som synden och bara fortsatte att försöka och försöka och försöka igen.

Efter en lång stund erkände hon sig dock besegrad. Spämplingen fick gå åt sidan för den här snygga manikyren:

 

Mathilda avslutar det hela med kommentaren: Mycket slit, men SÅÅÅ värt det!


På mig själv gjorde jag en väldigt enkel manikyr. Mest för att det var länge sen jag gjorde naglarna och jag litar inte riktigt på min förmåga att göra något svårare. Precis som med Rebeckas första blev det prickar:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 december 2016 05:29

Så fort de alla är på plats i släden lyfter renarna. De vill inte vara kvar en sekund längre än nödvändigt. Genast blir släden och renarna så stora som de normalt är. Det gör att Sarah kan glida ur Lukas famn och sätta sig brevid honom. Nu finns det ...

Av Therese - 23 december 2016 05:51

Bjällrorna kommer närmare och snart kan de se släden genom trädtopparna.- Här nere! Här! skriker Sarah.Nisse och Lukas stämmer in i Sarah rop. Snart ser de hur släden kommer närmare marken. Den som kör har hört dem.- Det här är perfekt. Han kommer ti...

Av Therese - 22 december 2016 06:10

Nisse slår upp ögonen. Det han ser är Sarahs ansikte och bakom henne trädens gröna löv. Nisse krälar sig över marken bort från Sarah. Han är inte rädd för henne, men han är rädd för vad han kan tänkas göra mot henne. Sarah håller upp händerna.- Du ka...

Av Therese - 21 december 2016 06:07

Under ett tag sitter Lukas och Sarah med ryggen mot varandra. Lukas trycker mossa mot Tomtens sår för att stoppa blödningen. Sarah stryker Nisses hår och gråter. Hon kan inte komma sig för att göra något annat. Kroppen känns både tung och tom på samm...

Av Therese - 20 december 2016 07:25

Lukas står som förstenad en stund. Han tar in hela bilden som han har framför sig. Nisse i en hög på marken. Tomten medvetslös och blödande och Sarah. Sarah sitter mellan de båda och ser vilsen ut. Som om hon inte vet vem hon ska ta hand om först.Luk...

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards