Direktlänk till inlägg 19 juli 2015

Denna jävla skrivkramp!

Av Therese - 19 juli 2015 17:58

Det är bara att inse fakta. Jag har hamnat i en av de väsrta skrivkramperna på länge. Jag skriver några ord sådär varannan vecka och det är allt. Jag kommer ingenstans med projektet. Det måste bli ändring på det. Tiden att sörja mitt misslyckande är över!

Planen i grovt är att skriva klart det första utkastet på det nuvarande projektet och sen ta tag i en ny korrektur av prinsessans resa. Sen vill jag ju gärna skriva lite noveller under tiden också. Planen i grovt får mig att känna mig överväldigad och tankar som jag kommer aldrig att klara det dyker upp. Så jag har delat upp planen i en mindre.

Jag ska skriva i 15 minuter om dagen. Det är den lilla planen. 15 minuter är ingen lång tid. Det kan jag hitta varje dag. Kanske inte på samma tid varje dag, men det är inte det viktiga. Det viktiga är att jag skriver. Att jag får in det som en rutin igen. Som det var innan. För något år sedan började jag varje dag klockan fyra på morgonen. Antingen pluggade jag kreativt skrivande som jag läste då eller så skrev jag. Fyra till sex på morgonen var min kreativa tid för mig.

Riktigt så kan det inte bli nu. Det orkar jag inte, men 15 minuter någon gång varje dag klarar jag. Det är ett bra första steg för att komma ur skrivkrampen.

För att försäkra att jag verkligen skriver under de här minuterna så kommer internet att stängas av! Syrrans spotify får jag klara mig utan. Jag får klara mig på den musik jag har. Sen kommer inte en massa ändrande av musiken hela tiden att vara tillåten heller. Det är också prokastinering. Jag får välja en spellista och hålla mig till den de 15 minuter det tar innan äggklockan ringer.

Skrivandet ska ta plats igen! Bli en del av min vardag igen! 15 minuter om dagen i en månad och sen stanna upp för att utvärdera. Jag börjar imorgon så den 20/8 blir utvärderingen. 


NU TAR JAG TAG I DET HÄR! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 december 2016 05:29

Så fort de alla är på plats i släden lyfter renarna. De vill inte vara kvar en sekund längre än nödvändigt. Genast blir släden och renarna så stora som de normalt är. Det gör att Sarah kan glida ur Lukas famn och sätta sig brevid honom. Nu finns det ...

Av Therese - 23 december 2016 05:51

Bjällrorna kommer närmare och snart kan de se släden genom trädtopparna.- Här nere! Här! skriker Sarah.Nisse och Lukas stämmer in i Sarah rop. Snart ser de hur släden kommer närmare marken. Den som kör har hört dem.- Det här är perfekt. Han kommer ti...

Av Therese - 22 december 2016 06:10

Nisse slår upp ögonen. Det han ser är Sarahs ansikte och bakom henne trädens gröna löv. Nisse krälar sig över marken bort från Sarah. Han är inte rädd för henne, men han är rädd för vad han kan tänkas göra mot henne. Sarah håller upp händerna.- Du ka...

Av Therese - 21 december 2016 06:07

Under ett tag sitter Lukas och Sarah med ryggen mot varandra. Lukas trycker mossa mot Tomtens sår för att stoppa blödningen. Sarah stryker Nisses hår och gråter. Hon kan inte komma sig för att göra något annat. Kroppen känns både tung och tom på samm...

Av Therese - 20 december 2016 07:25

Lukas står som förstenad en stund. Han tar in hela bilden som han har framför sig. Nisse i en hög på marken. Tomten medvetslös och blödande och Sarah. Sarah sitter mellan de båda och ser vilsen ut. Som om hon inte vet vem hon ska ta hand om först.Luk...

Presentation


Här samlar jag (och ibland även min äldsta dotter) våra tankar på det som intresserar oss. Alltså naglar och skrivandet! Detta är även den platsen där jag varje år kommer att lägga upp mina barns julkalender i form av sagor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards